Fransız Le Temps gazetesinden gazeteci Paul Gentizon'un, 12 Şubat 1923'te Atatürk ile yüz yüze yaptığı röportajı, Curacoa adlı İngiliz savaş gemisinin kaptanına rapor ettiğini anlatan Özşavlı, "Kaptan da bunu alıp seyir defterine işliyor. Sonra bu röportaj acaba Le Temps gazetesinde yayımlanmış mı diye baktım. Orada hiçbir şekilde çıkmamış. Atatürk Araştırma Merkezi'ne sordum, kendim araştırdım, Mustafa Kemal'in bu röportajı kesinlikle bilinmiyor. Dolayısıyla bu röportajın ilk kez ortaya çıktığı ve daha önce yayımlanmamış olduğunu tespit ettim." diye konuştu.

'ATABE'YE BAKMADAN KARAR

VERMEMEK GEREKLİ'

Atatürk'ün Bütün Eserleri (ATABE) Genel Yayın Yönetmeni Şule Perinçek, röportajı ilk defa 16 yıl önce yayımladıklarını vurguladı. ATABE'yi hazırlarken çok ayrıntılı şekilde araştırmalar yaptıklarını belirten Perinçek şunları söyledi:

"İlk kez yayımlanmıyor. 16 yıl önce Atatürk'ün Bütün Eserleri'nin 2005 Şubat ayında basılan 15. cildinin 151-152. sayfalarında belge yer alıyor. İkdam gazetesinin 20 Şubat 1923 tarihli sayısının birinci sayfasında 'Mustafa Kemal Paşa Hazretleri, Tan (Le Temps) gazetesinin özel muhabirine en son İzmir'de aşağıdaki beyanatta bulunmuştur' ibaresiyle yayımlanmış. Mustafa Kemal bu konularda çok titiz. Biz de o titizliğe çok dikkat ettik. Söylediklerinden farklı bir şey yayımlanırsa mutlaka takip ediliyor. Ya kendi tuttukları not yayımlanıyor ya da bazen düzeltme bile gönderiliyor. Onun için ATABE'de yayımlananlar güvenilir belgedir. Bir anlamda hem Atatürk'ün denetiminden hem de bizim kurallarımıza göre de sağlaması yapılmıştır. Bu konuda Atatürk'ün Bütün Eserleri'ne bakmadan karar vermemek gerekir. Çok ayrıntılı ve neredeyse dedektiflik faaliyeti bile yaparak araştırma yaptık. Le Temp'ta beyanat daha sonra haber olarak yayımlanmış. 20 Şubat beyanatın İkdam'da yayımlandığı tarihtir."